Το Lagonika.gr είναι μια διαδικτυακή κοινότητα χρηστών με σκοπό την εύρεση και αξιολόγηση προσφορών από μία ευρεία γκάμα κατηγοριών. Τα μέλη ανεβάζουν τα ίδια τις προσφορές που θεωρούν ότι αξίζουν και αφήνουν την υπόλοιπη κοινότητα να τις βαθμολογήσει και να τις σχολιάσει.
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι διαθέσιμο σε όλους τους επισκέπτες. Η δυνατότητα όμως να ανεβάσει ή να ψηφίσει κάποιος μια προσφορά, παρέχεται μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη. Η εγγραφή είναι δωρεάν και τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται είναι ένα Όνομα Μέλους (username), κωδικός πρόσβασης και μια διεύθυνση e-mail η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για την επαλήθευση του λογαριασμού. Η διαδικασία γίνεται ακόμα ευκολότερη αν χρησιμοποιηθεί ήδη υπάρχων λογαριασμός σε Facebook, Twitter ή Google.
– Προσφορές: Είναι η πιο πλούσια σε καταχωρήσεις ενότητα,  καθώς εδώ ανεβάζουν τα μέλη ότι θεωρούν ότι αποτελεί ευκαιρία για αγορά και το θέτουν στην αξιολόγηση της κοινότητας.

– Εκπτωτικοί Κωδικοί: Εδώ ανεβαίνουν ειδικοί κωδικοί προσφοράς ή εκτυπωμένα κουπόνια που παρέχουν επιπλέον έκπτωση κατά την αγορά ενός προϊόντος π.χ. SUMMER20 για έκπτωση 20% σε καλοκαιρινά είδη.

– Δωρεάν: Στην ενότητα αυτή ανεβαίνει οτιδήποτε προσφέρεται χωρίς κάποια χρέωση. Προσφορές για «δωρεάν» παροχή αντικειμένου μετά από κάποια αγορά ΔΕΝ έχουν θέση σε αυτή την κατηγορία.

– Διαγωνισμοί: Όπως φανερώνει και το όνομά της, η ενότητα περιλαμβάνει διαγωνισμούς στους οποίους οι συμμετέχοντες λαμβάνουν μέρος δωρεάν για να κερδίσουν κάποιο δώρο, χωρίς να χρειάζεται να γίνει κάποια αγορά προϊόντος. Ένα link με τους όρους του κάθε διαγωνισμού είναι πάντα χρήσιμο να υπάρχει.

Προτείνεται να αναρτώνται διαγωνισμοί με δώρα αξίας ή τουλάχιστον με μεγάλο πλήθος νικητών, ώστε να έχει κάποιο νόημα η συμμετοχή σε αυτούς.

Σούπερ Μάρκετ: Εδώ αναρτώνται όλες οι ολιγοήμερες προσφορές που κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ. Η συγκεκριμένη κατηγορία διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες καθώς ενημερώνεται μόνο από τους διαχειριστές. Εντούτοις αν κάποιο μέλος παρατηρήσει ολιγοήμερες  προσφορές ενός Σούπερ Μάρκετ που δεν έχουν αναρτηθεί μπορεί να ενημερώσει εύκολα τη διαχείριση από την αντίστοιχη επιλογή. Τα σχόλια επιτρέπονται κανονικά.

Για καθεμιά από τις 4 βασικές ενότητες υπάρχουν κάποιες επιπλέον επιλογές φιλτραρίσματος:

– Πρόσφατες: Εδώ περιέχεται το σύνολο των προσφορών από τη νεότερη στην παλαιότερη.

– Δημοφιλής: Περιέχει τις προσφορές με βαθμολογία τουλάχιστον +5.

– Σχολιασμένες: Οι προσφορές είναι ταξινομημένες βάσει τελευταίου σχολίου.

Τέλος υπάρχουν 14 γενικές κατηγορίες στις οποίες μπορεί να ανήκει κάθε τι που οι χρήστες ανεβάζουν στο site.

Για να μπορέσει ένα μέλος να ψηφίσει θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τον λογαριασμό του. Ακολούθως αρκεί να επιλέξει την κόκκινη πατούσα αν επιθυμεί να δώσει θετική ψήφο ή την μπλε πατούσα για αρνητική. Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό και ωφέλιμο για την κοινότητα να συνοδεύει την ψήφο του με ένα σχόλιο που να δικαιολογεί την επιλογή του. Από τη στιγμή που το μέλος ψηφίσει μια προσφορά δεν μπορεί να αλλάξει την ψήφο του.
Ένα μέλος θα ψηφίσει θετικά όταν νιώθει ότι η προσφορά είναι πραγματικά καλή.

Αν όμως το προϊόν της προσφοράς δεν παρέχεται στη χαμηλότερη τιμή, αν το ίδιο το προϊόν έχει παρουσιάσει πολλά ελαττώματα ή εάν το κατάστημα που το εμπορεύεται δεν είναι αξιόπιστο, τότε η αρνητική ψήφος είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Ειδικά σε αρνητική ψήφο, ένα επεξηγηματικό σχόλιο κρίνεται απαραίτητο για τη βοήθεια των άλλων μελών.

Δεν υπάρχει λόγος να ψηφίζονται αρνητικά προσφορές επειδή κάποιος απλά αντιπαθεί μια συγκεκριμένη μάρκα είτε θεωρεί υπερβολικά τα χρήματα για ένα premium προϊόν. Αν για παράδειγμα μια τηλεόραση που κοστίζει 4.000€ προσφέρεται στις 3.000€ αυτό αποτελεί μια πολύ καλή προσφορά έστω για ένα πολύ περιορισμένο κοινό και δε θα πρέπει να ψηφίζεται αρνητικά για το ούτως ή άλλως υψηλό τίμημα.

Κάθε μέλος μπορεί να ανεβάσει μια προσφορά, αρκεί να μην επωφελείται οικονομικά από αυτή. Η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών από τους ίδιους που τα εμπορεύονται δεν επιτρέπεται και κάθε τέτοια απόπειρα θα οδηγήσει σε αποκλεισμό του μέλους που το επιχείρησε.

Όλες οι νέες καταχωρήσεις θα ελέγχονται από τους διαχειριστές για την εγκυρότητά τους προτού δημοσιευθούν.

– Αρχικά πρέπει να κάνει έναν έλεγχο ότι η ίδια προσφορά δεν έχει ήδη αναρτηθεί κατά την τελευταία εβδομάδα.

– Κατόπιν θα πρέπει να επιβεβαιώσει ότι η τελική τιμή του προϊόντος/υπηρεσίας αποτελεί πραγματική προσφορά, χρησιμοποιώντας site σύγκρισης τιμών.

Καλό είναι η έκπτωση να ξεπερνάει το 10%, αλλά πάντα παίζει ρόλο και η αρχική τιμή: Αν είναι της τάξης των 1.000€, τα 900€ μπορούν να θεωρηθούν προσφορά, από τα 10€ στα 9€ όμως δεν αποτελεί κάτι το αξιοσημείωτο.

Σε κάποιος περιπτώσεις το προϊόν υπάρχει διαθέσιμο σε ελάχιστα καταστήματα και δε μπορεί να βγει βέβαιο συμπέρασμα αν η τιμή είναι πραγματικά καλή. Τότε μπορεί να βοηθήσει το «Ιστορικό τιμών» που έχουν τα site σύγκρισης, είτε ακόμα και ένας αντίστοιχος έλεγχος σε site σύγκρισης τιμών του εξωτερικού.

– Να αποφεύγεται το ανέβασμα προσφορών τύπου «Εκπτώσεις έως –50%» καθώς είναι ασαφής και κάποιες φορές παραπλανητικές. Αν παρόλα αυτά ένα μέλος ανεβάσει μια τέτοια προσφορά, ας αναφέρει λίγα παραδείγματα προϊόντων που όντως βρίσκονται σε σημαντική έκπτωση. Ομοίως δεν βοηθάει τα μέλη η ανάρτηση ολόκληρων newsletter ή φυλλαδίων, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος και να ανεβαίνουν μόνο οι πραγματικές προσφορές που περιέχονται.

– Αν το κατάστημα δεν έχει φυσική παρουσία ή αν βρίσκεται στο εξωτερικό, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην τιμή και τα μεταφορικά και μετά να γίνει η όποια σύγκριση τιμών. Σε κάθε άλλη περίπτωση τα μεταφορικά αναφέρονται στην Περιγραφή της προσφοράς.

– Εφόσον η προσφορά δεν είναι διαθέσιμη online αλλά μόνο εντός φυσικού καταστήματος, τότε θα πρέπει να συνοδεύεται από μια φωτογραφία απόδειξης ή φυλλαδίου που να την πιστοποιεί.

Αν τελικά η προσφορά που ανέβηκε δεν λάβει αρκετές θετικές ψήφους ή ακόμα κι αν ψηφιστεί αρνητικά από τα υπόλοιπα μέλη, δεν υπάρχει λόγος απογοήτευσης. Κάποια μέλη ίσως είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, όμως η κάθε προσπάθεια εκτιμάται. Εξάλλου χαμηλός ή αρνητικός αριθμός ψήφων δε σημαίνει απαραίτητα ότι κάποια μέλη πράγματι δε βρήκαν αυτό που έψαχναν μέσω της συγκεκριμένης προσφοράς.

Θα πρέπει το μέλος να είναι συνδεδεμένος με τον λογαριασμό του και να επιλέξει στα δεξιά της κεντρικής σελίδας «Ανέβασε Μια Προσφορά». Κατόπιν διαλέγει σε ποια από τις 4 ενότητες ανήκει ο τύπος της προσφοράς που θα ανεβάσει. Στις νέες επιλογές που θα εμφανισθούν αυτές που σημειώνονται με * είναι υποχρεωτικό να συμπληρωθούν:

  1. Στον «Τίτλο Καταχώρησης*» θα πρέπει να περιγράφεται περιληπτικά το προϊόν/υπηρεσία που αφορά η προσφορά μαζί με την τιμή και το κατάστημα που πωλείται. Προτείνεται η εξής ευανάγνωστη μορφή:

Είδος προϊόντος  /  Μάρκα και Μοντέλο /  Βασικές πληροφορίες  /  Τελική τιμή (χωρίς τα μεταφορικά, εφόσον υπάρχει φυσικό κατάστημα) @ Κατάστημα πώλησης

Π.χ. Κινητό Apple iPhone 6s  4.7” 16GB στα 700€ @ ShopName

  1. Στο πεδίο «Σύνδεσμος (link)*» πρέπει να καταχωρηθεί το link που οδηγεί στη σελίδα του προϊόντος της προσφοράς.
  2. Στην «Κατηγορία*» πρέπει να επιλεγεί η κατάλληλη από τις 14, στην οποία ανήκει το προϊόν της προσφοράς που καταχωρείται.
  3. Στην «Τιμή» συμπληρώνεται το κόστος ή το ποσοστό έκπτωσης του προϊόντος/υπηρεσίας και στη συνέχεια επιλέγεται το αντίστοιχο σύμβολο.
  4. Στο πεδίο «Κατάστημα» καταχωρείται το κατάστημα, επιχείρηση ή εταιρία που κάνει την προσφορά. Η καταχώρηση γίνεται μόνο με λατινικούς χαρακτήρες και καθώς αρχίζει η πληκτρολόγηση εμφανίζονται ταιριαστά αποθηκευμένα ονόματα που μπορούν να επιλεγούν. Αν το κατάστημα δεν είναι ήδη καταχωρημένο στη λίστα, αφού πληκτρολογηθεί το όνομα θα πρέπει να επιλεγεί «Προσθήκη» ώστε να προστεθεί κι αυτό στη βάση.
  5. Το πεδίο «Προέλευση» επιλέγεται μόνο εφόσον η προσφορά που αναρτάται αφορά προϊόν που πωλείται από κατάστημα ΕΚΤΟΣ Ελλάδας. Υπάρχουν οι επιλογές “Εντός Ε.Ε” και “Υπόλοιπος Κόσμος”, ώστε να γίνεται αντιληπτό αν υπάρχει η περίπτωση το δέμα να σταματήσει στο τελωνείο. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ψηφιακής μορφής (π.χ. software, ηλεκτρονικά παιχνίδια) δεν είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του πεδίου.
  6. Στο πεδίο «Ημερομηνίες» συμπληρώνονται, εφόσον είναι εξ’ αρχής γνωστές, η ημερομηνία και ώρα έναρξης και λήξης της προσφοράς. Σε περίπτωση που μόνο μία από έναρξη ή λήξη είναι γνωστή, συμπληρώνεται μόνο αυτή και η άλλη παραμένει κενή.
  7. Στο πεδίο «Σύνοψη – Σύντομη Περιγραφή*» το μέλος καλείται να αναφέρει γιατί θεωρεί την προσφορά αξιόλογη, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες που θα βοηθήσουν τα υπόλοιπα μέλη. Καλό είναι να αποφεύγεται η απλή αντιγραφή χαρακτηριστικών του προϊόντος και όπου αυτά αναγράφονται να μπαίνουν σε μορφή italic ώστε να ξεχωρίζουν από το αυθεντικό κείμενο. Εδώ θα πρέπει να αναφέρεται ποια η επιπλέον χρέωση για τα μεταφορικά.
  8. Το πεδίο «Προσθέστε Μέσα», το οποίο εμφανίζεται αμέσως αφού επιλεγεί η «Υποβολή» της προσφοράς. Εδώ το μέλος που ανεβάζει την προσφορά μπορεί να ανεβάσει και μία ή περισσότερες φωτογραφίες που απεικονίζουν το προϊόν στο οποίο αναφέρεται.

Η πιο εύκολη διαδικασία είναι να κάνει επικόλληση στο πλαίσιο «Ανέβασμα από URL» τη διεύθυνση της φωτογραφίας, που σχεδόν πάντα υπάρχει στη σελίδα του προϊόντος. Για να την αντιγράψει απλά πατάει το δεξί πλήκτρο του ποντικιού πάνω στην φωτογραφία και επιλέγει «Αντιγραφή διεύθυνσης φωτογραφίας» (“Copy image url”).

Αν δεν επιθυμεί να ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία ή δεν υπάρχει φωτογραφία το μέλος μπορεί να ανεβάσει ένα αρχείο φωτογραφίας που έχει αποθηκεύσει στον υπολογιστή του και εμφανίζει το προϊόν της προσφοράς. Αυτό γίνεται από το tab «Ανέβασμα Μέσων» και κατόπιν «Επιλογή Αρχείων».

Συνίσταται όλες οι προσφορές να συνοδεύονται από μια τουλάχιστον φωτογραφία καθώς βοηθάει πολύ στην πιο εύκολη και άμεση παρατήρησή τους.

Η κάθε καταχώρηση μπορεί να επεξεργαστεί μόνο από το μέλος που την ανέβασε. Θα πρέπει να επιλέξει «Επεξεργασία καταχώρησης» από το γρανάζι που εμφανίζεται κάτω από το σύστημα βαθμολόγησης. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να αλλάξει ή προσθέσει εικόνες/βίντεο που συνοδεύουν την καταχώρηση.

Μικρές αλλαγές και διορθώσεις γίνονται αποδεκτές καθώς σε άλλη περίπτωση η βαθμολογία και τα σχόλια της προσφοράς θα έχαναν το νόημά τους. Η ομάδα διαχείρισης μπορεί επίσης να επεξεργαστεί οποιαδήποτε προσφορά αν προκύψει σημαντικός λόγος.

Η «Αναφορά» πρέπει να χρησιμοποιείται:
– όταν διαπιστωθεί ότι η προσφορά έχει ήδη αναρτηθεί από άλλο μέλος ,
– όταν η προσφορά έχει λήξει ή εξαντληθεί ενώ φαίνεται ακόμα ενεργή,
– όταν υπάρχουν λάθη στην περιγραφή,
– όταν το περιεχόμενο της είναι παράνομο ή ακατάλληλο
– και γενικά σε οποιαδήποτε περίπτωση το μέλος κρίνει ότι πρέπει να ειδοποιηθεί η ομάδα διαχείρισης.